تحلیل فرازهایی از مناجات شعبانیه »

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها از برگزاری نشست علمی- پژوهشی با موضوع « انتخابات و رسالت طلبگی » با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج کمال مروتی-  از اساتید حوزه برادران و فعال فرهنگی شهرستان-اساتید و طلاب مدرسه به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد. آقای مروتی در این نشست گفت: طلاب برای جواب دادن به شبهات مردم درباره انتخابات باید مبانی و اصول انتخابات را بدانند وبه ریشه ایجاد شبهات آگاه باشند  تا جوابگو هرگونه شبهه در این زمینه باشند.

وی با استناد به آیات 118 سوره توبه و 170 آل عمران خاطر نشان کرد:  طلبه ها باید در این مسیر جهاد کنند، جهاد با سختی و مشکلات است و به راحتی نیست. باید طلبه در میدان، حضور فعال داشته باشد. اگر طلبه ها وارد میدان انتخابات نشوند تاریخ دوباره تکرار می شود، همانگونه که توابین دیر وارد صحنه کربلا شدند و نتوانستند امام خود را یاری کنند.

استاد بیان کرد:طلاب باید خیلی عمیق به این جمله از وصیت حاج قاسم سلیمانی فکر کنند که فرمود:« والله(6 مرتبه) امروز از مهمترین شئون عاقبت بخیری ، رابطه قلبی و دلی و حققی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. »و مسئله امروز این حکیم ، انقلاب است که شرکت در انتخابات نشانه حفظ این انقلاب است.

ایشان ادامه داد: کشور جمهوری و مردمی ایران دشمن زیاد دارد و دشمن می خواهد مردم حضور نداشته باشند و این به معنای نخواستن نظام است . دشمن با عدم حضور مردم استفاده کرده ،امنیت کشور را به هم می زند؛ امنیتی که برای مردم یک نعمت بزرگی است.   


موضوعات: پژوهش
   دوشنبه 30 بهمن 1402


فرم در حال بارگذاری ...