به گزارش معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهراء (سلام الله علیها)، نشست علمی- پژوهشی با موضوع « تحلیل فرازهایی از مناجات شعبانیه » با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر- امام جمعه محترم اردکان- اساتید و طلاب مدرسه در ماه شعبان برگزار شد. در این نشست آقای سید اسماعیل شاکر گفت: در دعاهایی که از ائمه به ما رسیده، آمده که ائمه از خداوند می‌خواستندکه ماه رجب و شعبان را مبارک گرداند تا ما را به ماه رمضان برساند. دو عمل در ماه شعبان افضل اعمال است: استغفار و صدقه دادن.

امام جمعه ادامه داد: مناجات شعبانیه چشمه و مایع حیات انسانهاست که ائمه و علما خیلی سفارش به خواندن آن داشتند. در فرازی از مناجات شعبانیه آمده: :«إِلَهِی بِیَدِکَ لا بِیَدِ غَیْرِکَ زِیَادَتِی وَ نَقْصِی وَ نَفْعِی وَ ضَرِّی» در این فراز روح انسان تعلق به دیگران ندارد و کم و زیاد و نفع و ضرر زندگی انسانها بدست اوست . اگر انسانها این نگاه را در زندگی داشته باشند؛ فقط در برابر خداوند تعظیم می کنند. شخصیت انسانهای اهل دعا با انسانها غیر اهل دعا فرق می‌کند. امام خمینی (رحمه الله علیه) نمونه انسانی بود که در سن هفتاد سالگی انقلاب کرد و در دهه هشتاد زندگی‌خود، انقلابی را مدیریت می کرد که اوج مشکلات و حوادث را داشت؛ به گونه‌ایی که نوشته‌اند حوادث دهه اول انقلاب برابر با حوادث صد سال قبل از انقلاب ایران بود. امام خمینی با ایمان به خدا و بندگی راستین خود به خداوند توانست ایران را با آرامش و امیدوارانه مدیریت ‌کند.

آقای شاکر در تحلیل« إِنْ حَرَمْتَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی یَرْزُقُنِی وَ إِنْ خَذَلْتَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی یَنْصُرُنِی.» گفت: این فراز امید دهی است که اگر انسانها از همه چیزمحروم شوند، از آنجا که همه چیز دست خداست جای هیچ ناامیدی نیست.

در ادامه نشست استاد به بحث انتخابات پرداخت و بیان کرد: که در حال حاضر طلبه‌ها باید شرکت و حضور مردم را در انتخابات تبلیغ کنند. که حضور مردم در صحنه بهترین سلاح است که این سلاح از داشتن بمب اتم هم قوی‌تر است.


موضوعات: احادیث, پژوهش
   دوشنبه 23 بهمن 1402نظر دهید »

به گزارش معاون پژوهش مدرسه فاطمه الزهرا سلام الله علیها اردکان  مراسم بزرگداشت علامه طباطبایی _ صاحب کتاب ارزشمند المیزان_ در سالن اجتماعات کتابخانه تفسیر قران یزد با حضور حجت الاسلام شاهدی _موسس کتابخانه تفسیر قران یزد_ طلاب پایه اول و چهارم مدرسه علمیه خواهران اردکان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام شاهدی گفت:در قم بعد از انقلاب دو جریان قرانی اتفاق افتاد: یک جریان تفسیری و یک جریان علوم قرانی. پایه گذار جریان تفسیر علامه طباطبایی بود و جریان علوم قرانی اقای معرفت بودند.

ایشان ادامه داد: در حوزه های علمیه قم حتی نجف رسم نبود که به تفسیر قرآن بپردازند و نوعی بی سوادی در این زمینه وجود داشت. به طوری که همچنان این نوع تفکر در نجف وجود دارد. قبل از انقلاب آیت الله خویی یک جلد تفسیر به نام البیان نوشتند؛ اما جو نجف نگذاشت آیت الله خویی تفسیرشان را ادامه دهند. علمای اهل سنت از تفسیر ایشان به عظمت یاد می کنند.

ایشان اظهار کرد: علامه طباطبایی بعد از انقلاب که به ایران آمدند به نیازسنجی حوزه های علمیه پرداخته و جای تفسیر قران را خالی دیدند؛ علامه با نیازسنجی کتاب نفیس المیزان را نوشت و امروزه کتاب ایشان به عنوان کتب درسی تدریس می شود.

در تفسیر المیزان کلمه سیاق بیش از هزار و صد بار کلمه سیاق آمده؛ سیاق به معنای پاراگراف است  و تفسیر المیزان۵۵۵ موضوع و پاراگراف دارد که در فهم قران خیلی مهم است.

استاد شاهدی در پایان جلسه با معرفی کتب تفسیری که نویسنده زن در عصر حاضر نوشتند، طلاب را تشویق به نوشتن و کار در مباحث علوم قرانی و تفسیری کرد.


موضوعات: احادیث, پژوهش
   یکشنبه 26 آذر 1402نظر دهید »

نشست علمی – پژوهشی« تبیین مسائل فلسطین و پاسخ به شبهات آن»  با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین عبداللهی – استاد حوزه -، اساتید و  طلاب  در حوزه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان برگزار شد.

آقای عبد اللهی در آغاز کلام در مورد شبهه پراکنی ها که در فضای حقیقی و مجازی که صورت می گیرد نکاتی را بیان کرد و  گفت: دشمن بعد از انقلاب اسلامی تا بحال جنگ های روانی زیادی را بر کشور ما تحمیل کرده  که نمونه آن جنگ روانی کرونا، مهسا امینی و … است. باید تکنیک های جنگ روانی را شناخت تا بتوان حق را از باطل بشناسیم  و جواب به شبهات بدهیم.

ایشان ادامه داد: کشورهای زیادی مستعمره انگلیس هستند به گونه ای که کنار پرچم برخی کشورها ، پرچم انگلیس نیز است.این بدین معنا است که این کشور زیر نظر انگلیس می باشد مثل آفریقای جنوبی، ایسلند، الجزیره  و… .

استاد  اظهار گرد: در مورد فلسطین باید دانست که طبق اسناد رسمی جهان، در سال 1917 یهودی ها فقط دو درصد از مساحت فلسطین را داشتند. مالکیت آنها با قردادها، جنگ، خرید و فروش و تصاحب ها به سه و نیم درصد رسید. در سال 1947 این مالکیت به شش و نیم درصد افزایش یافت؛ اما در قطعنامه سازمان ملل  در سال 1948 سرزمین یهودی  به 55 درصد رسید و یهودی های از آن سال بعد با انتفاضه های مختلفی توانستند مزارع و سرزمین های فلسطینی ها را بگیرند تا آنجا که فقط مساحت سرزمین فلسطین ها به کرانه باختری و غزه رسیده است. شیوه مبارزاتی مردم این دو قسمت فلسطین باهم تفاوت دارد.کرانه باختری با سنگ و قلاب است؛ اما غزه با موشک و تجهیزات نظامی مدرن است. مساحت غزه 6 در 40 مانند یک قفسه ایی است که  دشمن بالای این قفس موشک باران می کند.

استاد برخی از شبهات مطرح شده در فضای مجازی را در ادامه جواب داد و گفت: جواب این سوال که چرا باید به فلسطین کمک کرد این است که جنگ خسارت ساز است هم مالی و هم جانی. اسرائیل هم مثل گرگ است اگر جلویش گرفته نشود وارد کشور ما هم می شود. از طرفی بودجه  دفاعی نظامی کل کشور سه در صد است . اکثریت کشورها مبالغ خیلی زیادتر از این را برای بودجه دفاعی نظامی خود تصویب کرده اند مثل عربستان و آمریکا. همچنین مسلمان باید از مسلمان دفاع کند، مسئله فلسطین مسئله جغرافیایی نیست؛ مسئله انسانی و عقیده و دل و ایمان است.

آقای عبداللهی در جواب شبهه فلسطینی ها ناصبی هستند و چرا باید به یک ناصبی کمک کرد گفت: اولا شما دلیل بیاورید که آنها ناصبی هستند. دوما ما دلیل داریم که فلسطینی ها مسلمان شافعی هستند؛ شیعیان آنجا مساجدی دارند و همچنین برخی اسامی آنها به نام اهل بیت علیهم السلام است.

استاد در جمع بندی مطالب خود بیان کرد: دعوای یهودی ها و فلسطینی ها بر سر مسائل جزنی نیست، آنها غاصب قاتل هستند. نباید از اسرائیل یک ابرقدرت ساخت. غزه که مانند یک قفس است توانست وجهۀ آنها را خراب کند. وظیفه یک مسلمان در برابر فلسطینی ها در حال حاضر این است که از لحاظ فکری بداند قضیه آنها چه چیز است و حب و غضب نسبت به دوستان و دشمنان آنها نشان دهد.


موضوعات: احادیث, سیاسی, پژوهش
   پنجشنبه 25 آبان 1402نظر دهید »


موضوعات: احادیث
   یکشنبه 22 مرداد 1402نظر دهید »

#غیرت‌کیلویی‌چند
#غیرت‌خواهر‌برادری
نسبت به عفاف و حجاب بسیار حساس بود و به فرامین الهی توجه زیادی نشان می داد. وقتی رژیم شاهنشاهی دستور داد که دخترها باید لباس هایی به رنگ آبی و قرمز بپوشند و در خیابانها رژه بروند، غیرتش به جوش آمد! به مدرسه خواهرش رفت و با قاطعیت به مدیر مدرسه گفت: «من به هیچ عنوان نمی گذارم خواهرم بدون حجاب از مدرسه خارج شده و رژه برود.»
تهدید کردند کارش را به ساواک می کشانند. فایده ای نداشت؛ روی غیرتش با چیزی معامله نمی کرد.
تندر تانک ها، ص51؛ به روایت از مادر شهید رضا مجیدی


موضوعات: احادیث
   دوشنبه 22 خرداد 1402نظر دهید »

امام صادق(علیه السلام):
حیا و عفت و کم سخنی، از علائم ایمان است.
# کلام‌ثقلین


موضوعات: احادیث
   دوشنبه 22 خرداد 1402نظر دهید »

 پردۀ جدیدی که به پنجرۀ خانه آویخته شده بود،


چهرۀ خانه را تغییر داده بود.

 دو دستبند نقره ای هم در دست دختر خودنمایی می کرد.

 بی آنکه چیزی بگوید، خانه را ترک کرد. در آن … .

ادامه داستان را در کتاب «فاطمه علی است» بخوانید.

نویسنده: علی قهرمانی

ویژگی خاص این کتاب: فرازها و داستانهای زندگی

 حضرت زهراسلام الله علیها از کتب اهل سنت و شیعه

 با بیانی موجز و مینیمالیستی است.


موضوعات: احادیث
   دوشنبه 5 دی 1401نظر دهید »


موضوعات: احادیث
   شنبه 26 آذر 1401نظر دهید »


موضوعات: احادیث, سیاسی
   شنبه 11 مرداد 1399نظر دهید »


موضوعات: احادیث, سیاسی
   شنبه 11 مرداد 1399نظر دهید »

·        دين سياسي مردم را زده مي‌كند!

سياستِ ديني آري و دينِ سياسي خير.

 آري «دين سياسي» مردم را زده مي‌كند! ولي«سياست ديني» چيز ديگري است كه منظور از «سياست» «روش اداره امور جامعه بصورتي است كه مصالح جامعه اعم از مادي و معنوي را در نظر داشته باشد.» و منظور از دين« مجموعه احكام، عقايد و ارزش‌هايي است كه توسط خداوند براي هدايت بشر و تأمين سعادت دنيا و آخرت بشر تعيين گرديده و بوسيله پيامبر اسلام و ائمه اطهار به مردم ابلاغ و براي آنان تبيين گرديده و يا به حكم قطعي عقل كشف شده است.»

اسلام تنها به مسائل عبادي و اخلاق فردي بشر نپرداخته، بلكه دستورالعمل‌هايي صريحي دارد جدا از سياست نيست.


موضوعات: احادیث, سیاسی
   شنبه 11 مرداد 1399نظر دهید »

 از شبهات درباره رهبری

  مگر دين يك امر فردي نيست . چكار به حكومت دارد؟

مذهب اسلام همزمان با اين كه به انسان مي‌گويد كه خدا را عبادت كن و روابط خود را با ساير انسان‌ها بايد چگونه تنظيم كني و حتي جامعه اسلامي با ساير جوامع بايد چگونه روابطي را برقرار نمايدو هيچ حركتي و عملي از فرد و يا جامعه نيست مگر اينكه مذهب اسلام براي آن حكمي مقرر داشته باشد.

لزوم تشكيل حكومت اسلامي، ماهيت و كيفيت قوانين اسلام است.

همان طور كه اسلام براي وظايف عبادي قانون دارد براي امور اجتماعي و حكومتي، قانون و راه و رسم دارد . حقوق اسلام يك حقوق مترقي و متكامل و جامع است.( امام خميني، ولايت فقيه، ص12)


موضوعات: احادیث, سیاسی
   شنبه 11 مرداد 1399نظر دهید »

شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (سلام الله علیها )بر همگان تسلیت باد . باشد در راهش جان فشانی کنیم.

استادی دارم که همیشه تاکید می کنه بعد از اسامی ائمه هیچ گاه س و یا ع ننویسید معنا ندارد  حرف س و ع بعد از نام ائمه .

تا وقتی کلمه علیه السلام و یا سلام الله علیها در کنار نام ائمه باشد ملائکه دارند ثواب می نویسند.

به راستی چقدر در حق ائمه داریم کوتاهی می کنیم حتی در نوشتن لفظ علیه السلام یا سلام الله علیها.

 

 


موضوعات: احادیث
   جمعه 20 دی 1398نظر دهید »

مهدی بیا

بیائید منتظر واقعی مهدی شویم

خدایا کمکم کن


موضوعات: احادیث
   پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397نظر دهید »

ارزش و جایگاه طلبگی در اسلام:

مسئولیت خطیر طلبه:

هر چه ارزش و جایگاه یک عمل بالاتر باشد مسئولیت آن هم به همان اندازه سنگین است،‌‌ بنابراین طلبه کسی است که سنگینترین و خطیرترین مسئولیت را بر دوش دارد؛ زیرا یک خطای او ممکن است به قیمت بسیار سنگینی تمام شود. از طرف دیگر این گوهر گرانبها آفات زیادی دارد و یکی از مهمترین و اساسی ترین آفاتِ آن غفلت از فرمانده و ولیّ نعمت خود حضرت ولیّ عصرعجّل الله تعالی فرجه الشریف می باشد  نکند در مسائل و حل مشکلات نگاه و توجه به جای دیگر باشد به گونه ای که در اهداف و انگیزه های تحصیل و تبلیغ ما خلل وارد گردد.

ضرورت و اهمیت انتخاب این راه:

الف) واجبی کفایی است؛

 در قرآن مجید نپرداختن به هیچ کاری وعدم انتخاب هیچ راهی مورد ملامت و سرزنش قرار نگرفته جز طلبگی که تا حدی که نیاز باشد بر همگان واجب است

«وَ مَا كاَنَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُواْ كَافَّةً  فَلَوْ لَا نَفَرَ مِن كلُ‏ِّ فِرْقَةٍ مِّنهُْمْ طَائفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُواْ فىِ الدِّينِ وَ لِيُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَيهِْمْ لَعَلَّهُمْ يحَْذَرُونَ»توبه 122

سزاوار نيست كه همه‏ى مؤمنان (به جهاد) رهسپار شوند، پس چرا از هر گروهى از ايشان دسته‏اى كوچ نمى‏كنند تا در دين فقيه شوند و هنگامى كه به سوى قوم خويش باز گشتند، آنان را بيم دهند تا شايد آنان (از گناه و طغيان) حذر كنند.

ب) سفارش معصومین علیهم السلام است

وقتی «ابان بن تغلب» توفیق شاگردی امام باقر و امام صادق علیهما السلام را پیدا می کند و به حد رشد می رسد امام باقرعلیه السلام م فرماید: «

« اجْلِسْ فِي مَسْجِدِ الْمَدِينَةِ وَ أَفْتِ النَّاسَ فَإِنِّي أُحِبُّ أَنْ يُرَى فِي شِيعَتِي مِثْلُكَ»

در مسجد مدینه بنشین و برای مردم فتوا صادر کن پس همانا من دوست دارم در میان پیروانم کسانی مثل تو دیده شوند.

امام صادق علیه السلام به ابان می فرماید:

«ناظِر اهلَ المدینةِ‌ فإنی اُحبّ ان یکون مثلک من رواتی و رجالی»

 با اهل مدینه مناظره کن پس همانا دوست دارم راویان و اصحابم همانند تو باشند.

د) تجلیل امام عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف از طلبه.

 وقتی عثمان بن سعید نائب خاص حضرت از دنیا رفت، توقیعی از طرف حضرت به دست فرزند او «محمد بن عثمان» دومین نائب خاص حضرت رسید. یکی از جملاتی که در این توقیع شریف آمده این است که: «…وَ كَانَ مِنْ كَمَالِ سَعَادَتِهِ أَنْ رَزَقَهُ اللَّهُ وَلَداً مِثْلَكَ يَخْلُفُهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ يَقُومُ مَقَامَهُ بِأَمْرِهِ ‏…» و از کمال خوشبختی پدر تو این است که خداوند متعال فرزندی مثل تو را روزی او فرمود تا بعد از او جانشین او قرار گیرد و جانشین او در کارش گردد.

عثمان بن سعید کسی بود که عمر خود را وقف دین نموده بود و در حل و فصل مشکلات دینی شیعیان و تبلیغ دین و بیان احکام و معارف قدم برمی داشت و در یک کلمه او طلبه بود.

هـ) برترین عبادت است؛

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله هنگام بدرقه حضرت علی علیه السلام  جهت مأموریت تبلیغی به «یمن» می فرماید:

 «…وَ ايْمُ اللَّهِ لَأَنْ يَهْدِيَ اللَّهُ عَلَى يَدَيْكَ رَجُلًا خَيْرٌ لَكَ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَيْهِ الشَّمْسُ وَ غَرَبَت»

 به خدا قسم اگر خداوند عزوجل به دست تو یک نفر را هدایت نماید برای تو بهتر است از آنچه که خورشید بر آن تابیده و غروب کرده است.

و) پاداش بزرگ

 پیامبرصلی الله علیه وآله فرمود: «شدیدتر از یتیمی که پدرش را از دست داده است، یتیمی است که از امام خود جدا شده است و به او دسترسی ندارد و نظر امام را در مسائلی که مورد ابتلاء اوست از شریعت دینش نمیداند پس آگاه باشید هر کس از شیعیان ما که دانای به علوم ماست، این جاهل به شریعت ما که از دیدار ما جدا گشته یتیمی در دامن اوست پس هر کس او را هدایت و ارشاد کند و شریعت ما را به او یاد بدهد در رفیق اعلا (بهشت برین) با ما است.                                 


موضوعات: احادیث
   پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397نظر دهید »

فتوای مقام معظم رهبری در مورد ماهواره:

آیا خرید و نگهدارى و استفاده از دستگاه گیرنده برنامه‏هاى تلویزیونى از ماهواره جایز است؟ و اگر دستگاه گیرنده مجانى به دست انسان برسد چه حکمى دارد؟

دستگاه آنتن ماهواره‏اى از این جهت که صرفا وسیله‏اى براى دریافت برنامه‏هاى تلویزیونى است که هم برنامه‏هاى حلال دارد و هم برنامه‏هاى حرام، حکم آلات مشترک را دارد. لذا خرید و فروش و نگهدارى آن براى استفاده در امور حرام، حرام است و براى استفاده‏هاى حلال جایز است. ولى چون این وسیله براى کسى که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه‏هاى حرام را کاملا فراهم مى‏کند و گاهى نگهدارى آن مفاسد دیگرى را نیز در بر دارد، خرید و نگهدارى آن جایز نیست مگر براى کسى که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمى‏کند و بر تهیه و نگهدارى آن در خانه‏اش مفسده‏اى هم مترتّب نمى‏شود. لکن اگر قانونى در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات گردد.


موضوعات: احادیث
   پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397نظر دهید »

آيا به گونه اي هستيم كه وقتي امام زمان علیه السلام ما را ببينند شاد شوند؟!
عن حسين بن أبي حمزة، عن أبيه أبي حمزة، قال و الله إني لعلى ظهر بعيري بالبقيع إذ جاءني رسول فقال أجب يا أبا حمزة فجئت و أبو عبد الله عليه السلام جالس، فقال إني لأستريح إذا رأيتك» رجال‏الكشي ص : 33 حديث 61

عَنْ حَبَّةَ الْعُرَنِيِّ قَالَ كَانَ جُوَيْرِيَةُ بْنُ مُسْهِرٍ الْعَبْدِيُّ صَالِحاً وَ كَانَ لِعَلِيٍّ عليه السلام صَدِيقاً وَ كَانَ عَلِيٌّ عليه السلام يُحِبُّهُ وَ نَظَرَ يَوْماً إِلَيْهِ وَ هُوَ يَسِيرُ فَنَادَاهُ يَا جُوَيْرِيَةُ: «الْحَقْ بِي فَإِنِّي إِذَا رَأَيْتُكَ هَويتُك» بحارالأنوار ج : 41 ص : 342


موضوعات: احادیث
   پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397نظر دهید »

بر سر گور کشیشی در کلیسای وست مینستر نوشته شده است:
کودک که بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم.بزرگتر که شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر دهم.بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم. در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول کنم اینک که در آستانه مرگ هستم می فهمم که اگر از روز اول خودم را تغییر داده بودم شاید می توانستم دنیا را هم تغییر دهم.

 


موضوعات: احادیث
   پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397نظر دهید »

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

زهی جمال رخش کرده پرتو افشانی
به ماه چارده و آفتاب رخشانی 
زهی ولی خدا قطب عالم امکان
جهان جود و کرم پیشوای یزدانی 
ظهور قدرت دادار، حجت بن حسن
که ظاهر است از او کبریای سبحانی 
نجات امت مظلوم و خلق مستضعف
امید مردم محروم و فیض رحمانی 
سپهر مجد و شرف، شمس آسمان جلال
جمال غیب ابد، شاه ملک امکانی 
اگر چه پر شده عالم ز فتنه و ز فساد 
مسلط اند به دنیا، جنود شیطانی 
به نام صلح و دموکراسی و وطن‌خواهی
زنند ضربه به شخصیت مسلمانی 
گرفته است بشر راه انحراف و خطا 
به هر مکان نگرم، تیره است و ظلمانی 
بگیرد ار همه اقطار محنت ایام 
شب فراق شود هر چه بیش طولانی 
بمان به جا و مشو ناامید چون آید 
امام و منجی کل مقتدای پایانی 
سلیل احمد مرسل همان کسی که خدا 
عطا نموده به او منصب جهان‌بانی 
جهان نجات دهد از فساد و استکبار 
دوباره زنده کند راه و رسم انسانی 
در آورد همگان زیر پرچم اسلام 
نظام او نبود جز نظام قرآنی 
ظهور می‌کند و می‌کند اساس ستم 
کند زمین و زمان را ز عدل نورانی 
امیر معدلت آیین و معدلت گستر 
دهد نجات همه خلق از پریشانی 
خوش آن زمانه و آن روزگار و آن ایام 
خوش آن حکومت و آن عدل و عصر روحانی.

 


موضوعات: احادیث
   پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397نظر دهید »

رسول خدا (صلي الله عليه و آله) : خداوند متعال به هیچ عالم و دانشمندی سرمایه علمی عطا نفرمود جز آنکه از او پیمان گرفت نوع همان پیمانی که از پیغمبران گرفت که احکام و دستوراتش را به مردم ابلاغ نمایند و هرگز از بیان حقیقت دریغ نورزند. ترجمه منیة المرید صفحه 59


موضوعات: احادیث
   پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397نظر دهید »

زنها به خود افتخار کنند، اولین های عالم را آنها کسب کرده اند:

بانو آسیه :  اولین کسی که با دیکتاتوری عظیم فرعون دلیرانه به پا خواست.

بانوهاجر : اولین کسی که مکه و کعبه را آباد کرد.

هاجر خاتون : اولین کسی که از مبارکترین آب روی زمین زمزم نوشید.

بانو خدیجه : اولین کسی که به محمد مصطفی _صلی الله علیه و آله _   ایمان آورد.

بانو سمیه : اولین کسی که خونش برای اسلام ریخته شد و شهید شد.

بانو خدیجه : اولین کسی که مالش را در راه اسلام داد.

بانو هاجر:اولین کسی که سعی صفا و مروه را انجام داد و اکنون میلیونها حاجی باید حرکات آن زن را انجام دهند وگرنه حج آنها قبول نمی شود.

حضرت مریم: اولین زنی که با همه مخالفتها وارد معبد اورشلیم شد.

حضرت زینب: کسی که کاخ یزید را به لرزه دراورد .

پس زن افتخاراست. اگر قدر خودش را بداند

 

 

 


موضوعات: احادیث, اخلاق
   پنجشنبه 30 آذر 1396نظر دهید »

اگرنهم ربیع الاول از منظر مبانی قرانی و روایی و فطری بنگریم معلوم می شود که این روز، عید امامت و ولایت ومهدویت ،غدیر دوم ،اخرین غدیر  و در امتداد غدیر است . اگر روزغدیرخم از منظر قران روز اکمال و اتمام است روز نهم ربیع الاول نیز روز اکمال و  اتمام امامت امامان داوزده گانه است.

در روز غدیر خم با تحقق امامت اولین امام، اصل امامت نهادینه شد و مبانی نظری امامت -که در امام اول ،تجلی عینی یافت - باعث اکمال و اتمام دین از جهت تئوری گشت. همین مبانی در کنار معرفت اجمالی نسبت به دوازده   امام برای کمال دین کفایت می کرد، ولی کمال و تمام مصداقی و عددی و معرفت تفصیلی آن ، با تحقق امامت امام دوازدهم علیه السلام نمود و عینیت تاریخی و زمانی یافت.

برگرفته از گتاب �نهم ربیع الاول� از محمد رضایی آدریانی

 


موضوعات: احادیث
   دوشنبه 6 آذر 1396نظر دهید »

به مناسبت نهم ربیع الاول توصیه می کنم این کتاب را مطالعه کنید.


موضوعات: احادیث
   دوشنبه 6 آذر 1396نظر دهید »

امام حسین علیه السلام می فرمایند:

«کتاب خداوند بر چهار چیز است :عبارت،اشاره،لطایف و حقایق؛ اما عبارت برای

عموم مردم، اشاره برای خواص، لطایف برای اولیا و حقایق برای انبیاست.»


موضوعات: احادیث
   دوشنبه 6 آذر 1396نظر دهید »

آقای حجه الاسلام و المسلمین مهدی نیلی پورکتابی به نام«درس هایی بزرگ از معلمی کوچک»نوشته اند که در این کتاب زنبور عسل را نماد شیعه دانسته اند.

در این کتاب اشاره دارد که زنبور عسل در زبان عربی «نحل» می گویند به خاطر عسلی که تولید می کند و اکثریت این عسل برای مصvف دیگران به او «نحل» می گویند؛یعنی بسیار بخشنده.

ایشان در این کتاب 70 نکته از زندگی زنبور عسل در جدولی نوشته اند و در برابر آن ویژگی های یک شیعه واقعی را معرفی کرده اند.

توصیه میشه این کتاب را بخونی. خیلی خواندنی است.


موضوعات: احادیث
   چهارشنبه 1 آذر 1396نظر دهید »

یاد داشته باشیم که :

اگر خدا کفیل رزق است…

غصه چرا؟

اگر رزق تقسیم شده است…

حرص چرا؟

اگر دنیا فریبنده است.

اعتماد به آن چرا؟

اگربهشت حق است .

تظاهر به ایمان چرا؟

اگر جهنم حق است.

این همه ناحق چرا؟

اگر حساب حق است .

جمع مال حرام چرا؟

اگر قبر حق است .

ساختمان مجلل چرا؟

اگر قیامت حق است.

خیانت به مردم چرا؟

اگر دشمن انسان شیطان است .

پیروی از او چرا؟

پس ایمان داشته باشیم که کلید همه مشکلات است.


موضوعات: احادیث
   جمعه 12 آبان 1396نظر دهید »

کتاب سلام بر ابراهیم که زندگی شهید ابراهیم هادی خواندنی است .حتما بخوانید.


موضوعات: احادیث
   جمعه 12 آبان 1396نظر دهید »

داشتن هدف، و رفتن به دنبالش، خوب است ولی عاشق هدف بودن و گرفتار شدن چیز دیگری است.

 

   چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396نظر دهید »

پیامبر خدا صلى لله علیه و آله : خداوند ، مؤمن را دوست مى دارد و زن و فرزندانش را ( نیز) دوست مى دارد . محبوب ترين چیز نزد خداى تعالى ، آن است كه ببیند مرد ، با زن و فرزندانش بر سر يك سفره ، غذا مى خورند . سپس ھر گاه بر آن سفره ، گرد ھم آيند ، با نظر رحمت به ايشان مى نگرد ، و پیش از آن كه از جاى خود پراكنده شوند ، آنان را مى آمرزد . تنبیه الغافلین : ص 343 ح 498


موضوعات: احادیث
   یکشنبه 17 اردیبهشت 1396نظر دهید »

حدیث از امام علی

   دوشنبه 16 اسفند 1395نظر دهید »