« بزرگداشت علامه طباطباییراز امید حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در سخت‌ترین شب تاریخ »

نشست علمی – پژوهشی« تبیین مسائل فلسطین و پاسخ به شبهات آن»  با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین عبداللهی – استاد حوزه -، اساتید و  طلاب  در حوزه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان برگزار شد.

آقای عبد اللهی در آغاز کلام در مورد شبهه پراکنی ها که در فضای حقیقی و مجازی که صورت می گیرد نکاتی را بیان کرد و  گفت: دشمن بعد از انقلاب اسلامی تا بحال جنگ های روانی زیادی را بر کشور ما تحمیل کرده  که نمونه آن جنگ روانی کرونا، مهسا امینی و … است. باید تکنیک های جنگ روانی را شناخت تا بتوان حق را از باطل بشناسیم  و جواب به شبهات بدهیم.

ایشان ادامه داد: کشورهای زیادی مستعمره انگلیس هستند به گونه ای که کنار پرچم برخی کشورها ، پرچم انگلیس نیز است.این بدین معنا است که این کشور زیر نظر انگلیس می باشد مثل آفریقای جنوبی، ایسلند، الجزیره  و… .

استاد  اظهار گرد: در مورد فلسطین باید دانست که طبق اسناد رسمی جهان، در سال 1917 یهودی ها فقط دو درصد از مساحت فلسطین را داشتند. مالکیت آنها با قردادها، جنگ، خرید و فروش و تصاحب ها به سه و نیم درصد رسید. در سال 1947 این مالکیت به شش و نیم درصد افزایش یافت؛ اما در قطعنامه سازمان ملل  در سال 1948 سرزمین یهودی  به 55 درصد رسید و یهودی های از آن سال بعد با انتفاضه های مختلفی توانستند مزارع و سرزمین های فلسطینی ها را بگیرند تا آنجا که فقط مساحت سرزمین فلسطین ها به کرانه باختری و غزه رسیده است. شیوه مبارزاتی مردم این دو قسمت فلسطین باهم تفاوت دارد.کرانه باختری با سنگ و قلاب است؛ اما غزه با موشک و تجهیزات نظامی مدرن است. مساحت غزه 6 در 40 مانند یک قفسه ایی است که  دشمن بالای این قفس موشک باران می کند.

استاد برخی از شبهات مطرح شده در فضای مجازی را در ادامه جواب داد و گفت: جواب این سوال که چرا باید به فلسطین کمک کرد این است که جنگ خسارت ساز است هم مالی و هم جانی. اسرائیل هم مثل گرگ است اگر جلویش گرفته نشود وارد کشور ما هم می شود. از طرفی بودجه  دفاعی نظامی کل کشور سه در صد است . اکثریت کشورها مبالغ خیلی زیادتر از این را برای بودجه دفاعی نظامی خود تصویب کرده اند مثل عربستان و آمریکا. همچنین مسلمان باید از مسلمان دفاع کند، مسئله فلسطین مسئله جغرافیایی نیست؛ مسئله انسانی و عقیده و دل و ایمان است.

آقای عبداللهی در جواب شبهه فلسطینی ها ناصبی هستند و چرا باید به یک ناصبی کمک کرد گفت: اولا شما دلیل بیاورید که آنها ناصبی هستند. دوما ما دلیل داریم که فلسطینی ها مسلمان شافعی هستند؛ شیعیان آنجا مساجدی دارند و همچنین برخی اسامی آنها به نام اهل بیت علیهم السلام است.

استاد در جمع بندی مطالب خود بیان کرد: دعوای یهودی ها و فلسطینی ها بر سر مسائل جزنی نیست، آنها غاصب قاتل هستند. نباید از اسرائیل یک ابرقدرت ساخت. غزه که مانند یک قفس است توانست وجهۀ آنها را خراب کند. وظیفه یک مسلمان در برابر فلسطینی ها در حال حاضر این است که از لحاظ فکری بداند قضیه آنها چه چیز است و حب و غضب نسبت به دوستان و دشمنان آنها نشان دهد.


موضوعات: احادیث, سیاسی, پژوهش
   پنجشنبه 25 آبان 1402


فرم در حال بارگذاری ...